Oldalak

2011. május 21., szombat

Kukoricás tonhal burger

Imádom a házi burgerek minden fajtáját, ezt a receptet a BBC Good Food oldalán találtam, azonnal tudtam, hogy el fogom készíteni! Kicsit módosítottam azért rajta a költségvetésünkhöz és az itthon lévő alapanyagokhoz igazítva.
kukoricás tonhal burger

Kukoricás tonhal burger 2 személyre, 4 bucihoz ;)

Kukoricás tonhalpogácsák:
6 evőkanál (kb. fél konzerv) kukorica
1 konzerv tonhal (olajos)
Fél tubus tejszínes sajtkrém (vagy reszelt sajt)
Fél fej lilahagyma
1 tojás
zsemlemorzsa
só, bors, petrezselyem


Burgerhez:
4 zsemle/buci
sajt
salátalevelek
paradicsomos salsa: 1 paradicsom, fél fej lilahagyma, só, bors, olívaolaj, bazsalikom
Szósz: chilis majonéz



Kb. 4 evőkanál kukoricát leturmixolunk, amíg krémes nem lesz. Ehhez hozzáadjuk a lecsöpögtetett konzerv tonhalat (az olajat ne öntsük ki, abban süthetjük meg a tonhal pogácsákat!). Ehhez adunk 2 evőkanál egészben hagyott kukoricát és a kockára vágott lilahagymát. Hozzányomunk fél tubus sajtkrémet (v. reszelt sajtot), óvatosan sózzuk, borsozzuk, szórunk bele petrezselymet, ráütjük a tojást és alaposan összekeverjük. Annyi zsemlemorzsát szórunk rá, hogy formázható masszát kapjunk belőle. Megsüthetjük azonnal is, vagy hűtőbe is rakhatjuk egy 15-20 percre, hogy kicsit összeálljon és még könnyebben formázható legyen. Tenyérnyi nagy, ujjnyi vastag pogácsákat formázunk. Serpenyőben felhevítjük a tonhalkonzervből maradt olajat, és pár perc alatt a pogácsák mindkét oldalát pirosra sütjük. 
Amíg a tonhal pogácsák sülnek, előkészítjük a bucikat, a zöldségeket és az öntetet.
A bucikat felvágjuk és megpirítjuk a belsejüket.
A salátaleveleket megmossuk, lecsöpögtetjük.
Szósz: 1 evőkanál majonézhez kb. fél kávéskanálnyi chiliszószt keverünk. 1 teáskanál tejföllel enyhíthetünk rajta, így nem is lesz olyan sűrű, jobban eloszlik a burgerünkben.
Előkészítjük a paradicsomos 'salsát' (az enyém inkább bruschettás lett): 1 paradicsomot felkockáztam, hozzáadtam fél fej kockára vágott lilahagymát, sóztam, borsoztam, meglocsoltam egy kevés olívaolajjal, megszórtam frissen tépett apróra vágott bazsalikommal (1 levél)

Amint készek a tonhal pogácsák levesszük a tűzről, azonnal rárakjuk a már megpirult bucikra, majd erre jöhet tetszőleges sorrendben a többi hozzávaló és már falhatjuk is :)


Jól esik hozzá egy pohár bodzás-mentás limonádé.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Köszönöm!