Oldalak

2013. január 21., hétfő

Diétás túrógombóc földimogyorós morzsában Shapeshifter nyomán

Tegnap egyszerűen ellenállhatatlan vágyat éreztem, hogy túrógombócot egyek, de nem akartam zsírban és szénhidrátban gazdag verziót enni, ezért kerestem egy diétásabb verziót. A google első találata természetesen  Shapeshifter oldalára vezetett, aki mostanság a LifeTilten csillogtatja ínycsiklandó receptjeit.
Az ottani receptet egy-két ponton módosítottam, az alábbiak szerint:

Hozzávalók:
A gombócokhoz:
25 g tönkölybúza dara
125 ml 1,5%-os tej
125 g zsírszegény túró (az Aldiból)
1 szem stevia édesítő (helyettesíthető más módon is, pl. nyírfacukorral)
csipetke só

A morzsához:
2 db roggen ropogós tönkölykenyér (szintén Aldi)
egy fél marék natúr földimogyoró
fahéj

Shapeshifter receptje szerint jó sűrű grízt főztem a tönkölydarából, főzés közben raktam bele az 1 szem steviát, hogy a meleg tejben fel tudjon oldódni, és raktam bele egy csipet sót is. Amikor ez elkészült (kb 5 perc), levettem a tűzről és hagytam hűlni, majd hozzákevertem a túrót. Langyosan még eléggé krémes volt az állaga, de nem bírtam ki, azért csináltam két gombócot és befaltam :) Mindez este volt, szóval ezután a hűtőbe raktam a masszát és másnap reggel csináltam meg a morzsát is.
Késes aprítógépbe raktam a 2 tönkölykenyérkét és a kis marék mogyorót, majd felaprítottam, ezután száraz serpenyőben az így elkészült keveréket megpirítottam, óvatosan, figyelve, nehogy odaégjen. Érdemes időben levenni a tűzről, hiszen a forró serpenyőben ezután is sül még a morzsa, könnyen odakap. Miután levettem, megszórtam fahéjjal és összeráztam. A masszából gombócokat formáztam és a friss morzsával megszórtam. Uzsonnára ettem végül, így 2 teáskanál cukormentes baracklekvár is csúszott hozzá, nagyon nagyon fincsi volt :) El tudom képzelni dióval, mandulával vagy más magokkal is - ha ilyen olajos magot teszünk hozzá, számoljuk bele az aznapi zsírfogyasztásunkba! Nekem most belefért.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Köszönöm!