Oldalak

2013. december 27., péntek

Ünnepek

Remélem mindenkinek kellemesen teltek az ünnepek. Számomra csodálatosan. 
24-én valami azt súgta a fejemben, hogy menjek edzeni, úgyhogy így is lett! Basszus, ennyi embert a teremben én már nagyon rég láttam!!! Tele volt. Természetesen az összes kardio gépen hajtott valaki ;) Gyakoroltam török felállásokat, aztán egy kis dumbbell complexet nyomtam meg húzódzkodást, fekvőt, törzserősítést, végül kb 8 kör ugrálókötelet. Nagyon jól esett. Egy olyan 24-e volt ez, amikor csupa olyan dolgot csináltam, amit nagyon szeretek :-)
Az ünnepek alatt 16/8-as átmeneti böjtöt (IF) tartottam: 8 órán keresztül - amikor aludtam - nem ettem, 16 órán keresztül pedig igen :-))))))))
Volt itt minden:






Felvettem az egyik kedvenc ruhámat, ami - szerintem - még jobban állt rajtam, mint nyáron, amikor vettem, pedig most 1-1,5 kilóval nehezebb vagyok. Nem is álltam mérlegre már hetek óta, mert nincs értelme..

Nem a karácsony 2-3 napján múlik semmi. Ami fontosabb, és amit jól csináltam idén, hogy az elmúlt hetekben alapvetően jól tudtam tartani az étrendemet. Karácsony előtt ez azért nagyobb kihívás, mert ilyenkor halmozottan érik az embert meghívások ilyen-olyan sütikre, italokra, édességekre, finomságokra, meg a hideg idővel hajlamosabbak vagyunk egyébként is begubózni és többet lustálkodni, vagy éppen év végi hajtás van a munkahelyünkön, ami szintén bezavar a tudatos étkezési ritumsba. Amivel nincs is baj amúgy, ha az ember tudatában van annak, hogy mit fogyaszt el egy-egy nap, egy-egy héten. Az a baj, hogy a többség egyáltalán nem figyel oda arra, hogy mit, mikor, hogyan eszik-iszik. Nekem is volt kb. 1-1,5 hét a hónap második felében, amikor már nem ment olyan következetesen a kitűzött étrend tartása, ez az élet-faktor a dologban.. nem szabad rajta görcsölni. Én már megtanultam egy csomó sarokpontot, amit még akkor is tartok, ha mondjuk egy ebédre nem pont olyat eszek, amit amúgy "kéne". Ilyen számomra például, hogy a megfelelő fehérje-bevitel mindig meglegyen, ez fontos. Meg hogy igyak elég vizet. Nem eszek cukrot és fehér lisztes, feldolgozott cuccokat sem. Rájöttem, hogy az elmúlt hónapokban kialakult számomra, hogy mi az, amit következetesen és ösztönösen tartok: nem eszek olyasmit, ami magas inzulin reakciót váltana ki. Tehát, ha ez megtörik, mert valami közbejön, akkor biztosan ez az első dolog, amivel az egyensúlyt az étkezésemben helyre billentem.
Most írhatnám azt, hogy "a karácsony előtti utolsó napokban is sikeresen odafigyeltem, így aztán tényleg nyugodt szívvel várhattam az ünnepeket", de rájöttem, hogy tiltakozom az ellen, hogy bármiféle testi-esztétikai viszonylatba állítsam az otthon melegéről, pihenésről, a szeretteinkről, az együttlétről szóló meghitt ünnepnapokat. Alapvetően és tudatosan törekszem az egyensúlyra, ennek minden tényezőjével, minden szempontjával együtt, és összességében ez a legfontosabb és legmeghatározóbb tényezője az életmódomnak - és Önmagamnak.
Ennek tükrében, a következő napokban megpróbálok minél több lehetőséget teremteni a sportolásra, hogy feltöltődjek. A karácsony utáni időszak kihívása még szerintem, hogy a maradékokat el kell pusztítani. Ezzel szintén érdemes óvatosan bánni, hiszen ezzel toljuk ki azt az időszakot, amivel az átlagnál nagyobb kalóriabevitelt érünk el*... szóval én azt mondom, hogy a maradékot nem muszáj elpusztítani... (kivéve, ha kacsamájról van szó :)) )

*megj. én is őszintén szívesen tölteném videojátékozással és csokievéssel az egész napot :D, de sétával, fotózással, alvással, olvasással, körömlakkozással is, szóval megpróbálok ebben is egészséges testi-lelki egyensúlyt teremteni igény szerint:-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Köszönöm!